Meddelande om störningar

Karta över störningar (anvisningstexten är på finska)

Meddelanden om störningar i textform (rubriceringen är på finska)

 

Affärsverket Lovisa Vatten använder sig av tjänsten Blue Idea Finland vid informeringen om störningar. Med hjälp av tjänsten kan man skicka textmeddelanden områdesvis till de stadsbor som en eventuell störning i vattenförsörjningen berör.

Vi informerar dig via textmeddelande om både planerade avbrott i förväg och plötsliga störningar i vattenförsörjningen.

Om du har ett allmänt tillgängligt telefonnummer behöver du inte registrera det i kundportalen. Om du har en arbetstelefon eller ett hemligt nummer måste du registrera ditt telefonnummer för att kunna ta emot textmeddelandena på det numret. Du kan även registrera ditt telefonnummer för att få meddelanden som gäller din hyresbostads, fritidsbostads eller sommarstugas adress oberoende var du har sin fasta hemadress. Det är möjligt att beställa meddelanden för flera adresser.

Vi skickar automatiskt textmeddelande till invånare över 16 år vars telefonnummer och adress är offentliga.

Registrera dig för tjänsten eller uppdatera dina uppgifter

Registreringsanvisningar:

Registrera ditt nummer till tjänsten separat, om

  • ditt telefonabonnemang är hemligt eller förbetalt (prepaid)
  • ditt telefonabonnemang är registrerat på en annan adress än din hemadress (till exempel arbetstelefon eller fritidsbostad/stuga)
  • du har förbjudit din operatör att lämna ut ditt nummer/din adress.

Beställning av PIN-kod

  1. Ange ditt namn och telefonnummer (format 0401234567) och/eller din e-postadress i fälten.
  2. Klicka på knappen Skicka PIN-kod. Du kommer snart att få en fyrsiffrig PIN-kod via sms och/eller e-post. Om du angav ett fast telefonnummer får du snart ett samtal där du får en fyrsiffrig PIN-kod.
  3. Ange i fältet den PIN-kod du fick.
  4. Klicka på OK.

Att lägga till en gatuadress

  1. Ange först postnummer, sedan gatunamn och husnummer i de angivna fälten. Observera: fälten fylls i automatiskt!
  2. Kontrollera adressinformationen du angav och klicka på knappen Jatka för att bekräfta registreringen av adressinformationen.
  3. I fortsättningen kommer du att få ett meddelande på det sätt du har valt om det är fel eller störning på den adress du har angett. Du kan stänga fliken/webbläsaren.

Observera att du kan registrera fler än en adress, till exempel adressen till en sommarstuga eller en närstående. Underhållsföretag, disponenter och andra företag kan beställa meddelanden om störningar för adressen till den fastighet som de förvaltar. 

Håll dina kontaktuppgifter uppdaterade

OBS ! Om din adress eller ditt telefonnummer ändras kan du alltid uppdatera din information genom att logga in igen. Beställ en ny PIN-kod när du vill redigera eller radera dina uppgifter.