26.03.2021 ITUA – tillväxt genom samarbete – Hur ser östra Nylands social- och hälsotjänster ut i framtiden? Kom med och påverka! Välkommen till ett virtuellt samutvecklingsmöte för östra Nylands social- och hälsovårds klientorienterade tjänster. Vi vill gärna berätta om arbetet som pågår och målen samt höra era synpunkter till stöd för utvecklingen. Vi arrangerar tre möten med olika teman. Du kan delta i ett eller flera möten (obs. Separat anmälan till varje möte!). I mötena arbetar vi i små grupper med olika teman. Välj den grupp du är intresserad av när du anmäler dig. Var vänlig och anslut dig om möjligt till verkstaden från din egen dator som gör interaktivt arbete möjligt. Målgrupp: invånare, organisationer, föreningar och församlingar i östra Nylands kommuner Genomförandesätt: Teams 12.4 kl. 15–17 Chatt och självutvärderingstjänster gör arbetet mer fungerande Information om projektens utvecklingstoppar: Invånarnas elektroniska tjänster i social- och hälsovården, Heidi Hovisilta, planerare Samutveckling av barnens och familjernas servicehelhet, Jenni Nikander, planerare Hälsotjänster på framtidens social- och hälsovårdscentral, Kati Liukko, chefsläkare Verkstadsarbete: Hur fungerar chatten inom social- och hälsovårdens tjänster? Självutvärderingstjänster till nytta för klienter och anställda Anmälan senast 7.4.21 kl 14.00 https://link.webropolsurveys.com/S/6E3E2ACA2C3AF7BD 19.4 kl. 15–17: Uppsökande närarbete som patrullerande serviceform med låg tröskel Information om projektens utvecklingstoppar: Tillgängligare socialtjänster, Alexandra Blomqvist, ledande socialarbetare Samutveckling av mentalvårdstjänster och missbrukartjänster, Meritte Nyqvist, chef för mentalvårds- och missbrukartjänster Verkstadsarbete: Hur kan man stödja kommuninvånarna med patrullerande tjänster? Tjänsterna för personer under 18 år Tjänsterna för vuxna Tjänsterna för äldre Anmälan senast 14.4.2021 kl. 14.00 https://link.webropolsurveys.com/S/9084C828168DB751 26.4 kl. 15–17: Social- och hälsovårdstjänsternas rådgivning i Östra Nyland Information om projektens utvecklingstoppar: Regional modell för klientrådgivning och handledning, Teemu Tupala, projektchef Kvalitet i handikappservicen i östra Nyland genom samutveckling, Irja Suhonen, projektchef Verkstadsarbete: Med vilka serviceformer borde klientrådgivning och handledning ges? Anmälan senast 21.4.21 kl 14.00 https://link.webropolsurveys.com/S/7EC25EC5CCA1C93F Dela: Länken har kopierats till urklipp